Norrköping

Jag har jämt haft inställningen att Norrköping är temporärt. Jag har aldrig riktigt "slagit mig tillro", aldrig släppt tankarna på var jag ska härnäst, aldrig sett Norrköping som ett ställe jag skulle stanna på efter att jag blivit klar med utbildningen.
 
Fram tills för ungefär en månad sedan. Norrköping är ju en fin stad, och det finns mycket att upptäcka, och då för en månad sen kom jag på mig själv med att känna att det här sista året på universitetet skulle vara otillräckligt för att hinna känna mig "färdig" med Norrköping, eftersom jag förmodligen aldrig kommer flytta tillbaka hit om jag en gång flyttar härifrån. 
 
I dag, och den senaste tiden, känner jag i stället att det här sista året inte kan gå fort nog tills jag äntligen får flytta härifrån. Jag är så LESS på Norrköping, av någon förunderlig anledning. Jag kan inte sätta fingret på det egentligen, men det stör mig att det jämt är ljud här, och i kväll när jag var ute och gick så var himlen inte mörk på grund av alla gatuljus och stadion som lyser upp natthimlen (som var täckt av många moln vilket så klart förvärrade upplevelsen). 
 
Det är jobbigt här nu, jag vill härifrån. Jag har faktiskt lite hemlängtan. Jag har skapat profiler både på mitthem (Sundsvall) och timråbo:s hemsidor, det har aldrig hänt förut. Jag tror jag vill hem ett tag. Hyra en lägenhet i Timrå, faktiskt fixa ett eget hem med egna möbler, och umgås med "mitt gäng" hemma. Optimalt vore att få en tjänst på ett flygbolag där jag till stor del kan arbeta på distans, och pendla vissa dagar för möte och dylikt. Eller jobba på Sundsvallsflyg. Det vore ju perfekt! Det ska jag fundera mer på..
 
Jag satte mig och gungade i Folkparken i kväll. Det är nog mitt nya favoritställe här nu. Trots allt ljud och ljus var det ändå så otroligt fridfullt. Jag behövde det. Jag känner att jag är på väg in i en stress igen, men jag har åtminstone aktiviteter omkring mitt stressområde, så det ska nog gå mycket bättre i år. Surt som räven är det ju dock att vår enda (tack och lov) tenta ligger efter jul, så det finns inget jullov att slappna av under. Det är nå så jäääävulskt dumt! Jag borde egentligen satsa pengar med någon om att det kommer bli fler avhopp i år, och att fler studenter kommer uppsöka studenthälsan, eller rent utav gå in i väggen. Det är fruktansvärt. Hur tänkte de?
 
På fredag ska jag träffa Boti för att snacka lite ungerska, sen på lördag kommer Sandra hit och hakar på till orienteringen som jag är med och anordnar med PAFF, och på kvällen ska vi gå och lyssna på Stiftelsen! Det kommer bli en bra helg :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0