Tung dag, men många idéer.

I dag har varit en tyngre dag. Det var ju så bra då, men nu är allt borta. Pick up the pieces and start again from where I left off. I ett sånt här läge gillar jag min skalle jävligt mycket. Jag lägger mig inte ner och dör, gråter och ältar. I stället väcks en jävulsk revanschlusta. ~Jag ska fan visa att du gjorde bort dig när du valde bort mig, typ. Idéer poppar upp, jag ska göra det här och det här och det här... Jag är inne på Österrike nu, väldigt skarpt. Beställde lite broschyrer från Saalbach-området för några dagar sen, de kom igår så i natt somnade jag sent. Jag gillar Österrike. Dock har jag än så länge bara spenderat typ totalt en halv dag i landet. Först stannade till några morgontimmar i Kufstein i väntan på att byta tåg (2009), sedan en halv dag i Wien (2009), och sedan bussbyte i Nauders, typ 15 sekunder springandes mellan två bussar, total restid i landet kanske 10 minuter... (2012). Men jag gillar luften, bergen, musiken... Hmm.
 
Nu har jag lagt ut en efterlysning på Facebook efter en "spontan person som har mycket tid och lite pengar över (eller god uppfinningsrikedom). Klart fördelaktigt om du gillar berg, blå himmel och att resa!". Tja, alltid intressant att se vad man kan få ut av det!
 
Jag känner mig mer och mer instängd här hemma. Måste UT. Och jag har gått ut. Men det är inte tillräckligt. Jag måste iväg. #€&/%#€/&"@. Att man inte bara kan känna sig tillfreds på ett ställe, där man är, tänk så enkelt det hade varit då. I kväll kollade jag upp mer om att läsa master i Budapest. Jag tänker inte lämna ungerskan ofärdig, jag gillar inte att ha språk 'oavklarade'. Kanske söker jag mig ändå till Wizzair som har kontor i Budapest. Det hade ju inte riktigt gått om jag fortfarande haft Ákos, det är ändå tre timmars pendlingsavstånd enkel väg mellan Veszprém och Budapest flygplats, så nu har jag ju möjlighet att göra det också....... Jobba lite där, få erfarenhet från branschen samtidigt som jag sätter språket, och sen dra vidare. Låter ju som en fin liten plan, inte sant!? På fredag kommer ju antagningsbeskeden ut inför höstens antagningar, och förhoppningsvis får jag en plats på Uppsala universitet, ungerska på distans, så har jag det i CV:t. Jag kan ju redan ungerskans grunder, vill bara få't på papper också, så ska väl inte ta så mycket tid att läsa 200 % universitetsstudier... right!?
 
Men det är ett så stort surr i huvudet på mig. Saker och ting faller inte på plats. Österrike? Hälsa på Malin på Mallorca och vandra runt där? Dra runt Europa? Ändå åka till Veszprém utca zene fesztivál, bara för att? Åka till Australien nästa år!? Norge? Leva primitivt hemma i Norrland, skippa modernt arbete och bara leva "som det var tänkt"? Himla tur på ett sätt att jag har kassörsposten i sektionen att tänka på, så smiter jag inte iväg i förtid... Just nu känner jag ingen som helst panik över att få ett jobb inom branschen efter examen - jag kan gott hitta på vad som helst annat, och tror inte att det skulle stå sig negativt i CV:t heller. 
 
Kan inte någon ta och läsa Naiv. Super. som jag tipsade om? Vill höra andras tankar om den! Just do it!
 
Samtidigt är det "enkelt" när han är så långt borta. Allt kan hållas på avstånd med hjälp av geografiskt avstånd. Det känns lite som en dröm det som var. En trevlig dröm, men nu har den tagit slut, och då kommer livet tillbaka när man vaknar upp. Lite som att det aldrig har hänt. Jag tror inte det är en så himla bra idé att åka dit nu egentligen, efter att ha funderat en del över det. Jag tittade på Piias bilder från Budapest. Det var nog lite det som väckte allt. Mycket fina bilder, men så såg jag ju platserna där vi varit. "Våra" ställen. Suck. Vill gräva ner mig. Och så kommer revanschlustan tillbaka och säger till mig att skärpa mig. Skit i allt ba'. Ta en fylla. Ta en cigg. Dra iväg. Stick härifrån. Gör något nytt. Det löser sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0