Blöd

" are you visiting Bp?"
 
Why so happy all of a sudden? Pratar med Ákos. Har diskuterat 777-kraschen i typ två timmar nu, intressant indeed! Också berört sommarplaner, jag som "typiskt nog" suttit och planerat en resa till Österrike typ hela dagen (förutom att jag också tittat igenom hela första säsongen av Skins). Har funderat mer över utcazene, det är ju så nära Österrike så om jag ändå är där borde jag ju svänga förbi, right? Dessutom finns en intressant "videomaker" (en person alltså) i Budapest som jag hade planer på att kontakta förra året när jag var i Budapest, men som inte blev då Dixi hade tid när jag var där och sedan for jag ju till Veszprém. I dag tänkte jag att det vore ju en idé att åka dit för att träffa och snacka med honom om alla möjliga företeelser här i världen, och på ditvägen stanna förbi Veszprém.. nu känner jag ju inte riktigt att jag vill boka upp mig för att träffa honom om Ákos nu verkar så här glad över att jag eventuellt kommer dit. Oavsett vän eller pojkvän så är han en av de få som står mig allra närmast och känner mig bäst, och vi har jämt trevligt tillsammans (även när han får för sig att göra slut, oddly enough..), så klarar vi av att umgås så vore ju det mycket trevligare, faktiskt. Han verkar dessutom inte alls komma ihåg att han inte kunde umgås på ett tag, och att det skulle visa sig hur vår relation står sig... Så jag påminde honom om att han ju inte vill träffa mig, och att smileyn verkar aningen motsägelsefull.
 
"hm
I don't remember sorry"
 
Lustigt nog samma uttryck som han använde just vid det tillfället då han verkade så osäker på vår vänskapsrelation, gällande hur han vid förra uppbrottet fick mig att lova att komma och hälsa på till sommarn, men att det nu inte var aktuellt. "I don't remember saying that". Funny... Lustigt nog också han som startat konversationerna som vi haft nu sedan han gjorde slut. Typ tre stycken. Nåja, chatt gör mig inte så mycket, fortfarande för stort avstånd, och så är det ju lite som att prata med vem som helst, ser ju inte kroppsspråket.
 
"but if you are nearby let me know"
 
Mm. Hade jag ju tänkt göra i vilket fall, efter god inrådan.
 
Men ja. Jag har planerat en hel del i dag. Känns dumt att inte ta tillvara på tillfället, faktiskt, saker och ting föll på plats i planerandet, och det verkar kunna flyta på bra, lustigt nog. Så kanske sticker härifrån onsdag/torsdag till veckan. Hälsa på i Malmö först, sedan tåg till München för att hälsa på en bekanting, vidare till Saalbach, vandra där några dagar, vidare till Wien och gå på Mozart/Strauss/Schubert/Lambert/Lumbye/Haydn/Beethoven-konsert, sedan eventuellt då Veszprém/Balaton för festival och bad, sen en dag i Budapest och sedan hem (och gå på Urkult-festival). Jo, ja. Det känns bra! Ska sova på saken!

Kommentarer

Postat av: piko

Han verkar ha lite commitment issues.. Allt är trevligt när det inte finns några ramar/borde/skulle, men så fort det börjar bli lite väl seriöst och på riktigt så är det inte kul längre. Pöh.

2013-07-15 @ 07:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0