Strategi

Strategikursen är just nu en sån kurs som lever upp till de fördomar/förväntningar jag hade på universitetsstudier innan jag började plugga här; man har en bok i kursen och för att bli godkänd så gäller det att i princip kunna boken utantill vad gäller faktan. Du ska veta ordagrant vad som står.
 
Det har blivit en flumkurs. Projektarbetet med att analysera ett företags strategi var väldigt givande, men vi har utöver det två skrivningar - två delar - av samma uppgift, "UPG3", som är baserade rätt av på fakta ur bok och kompendium. Funny story: den här uppgiften UPG3 ger betyg U - 5 på ren fakta, och tydligen får man inte ens ge mer än godkänt på en kontrollskrivning? 
 
Att lära sig fakta för faktans skull är för mig helt ointressant. Hade det varit vettig fakta så har jag gått med på det, men nu läser jag boken för att försöka komma ihåg hur många delar det är i en metod, i stället för att fokusera på att lära mig vad metoden går ut på. Som en uppgift från förra gången: "Boken 'The Art of War' skrevs av den japanske shitsun ______ ______; rätt eller fel?" (Det ska stå ett namn där det är streckat). Ja, det var ju fel för det var en kines som skrev boken. THIS TOTALLY SUCKS.
 
En annan funny fact: vill man skriva om så finns det tillfälle under omtenta-p, och Thomas ska på något sätt lyckas administrera så man under anmälningen ska kunna välja vilken del man vill skriva - delarna har ju samma kod så det kan bli knepigt.. 
 
Ne, jag kör en learning by doing i morgon också. Funkade hyfsat förra gången. Hoppas på vettigare prov nästa gång om jag måste skriva om.

Kommentarer

Postat av: Jonas

Sjukt att det får gå till sådär! Hoppas att du meddelat klassrepresentant / SnOrdf så att det tas upp till LinTek / nämnden.

Svar: Jag kommer hoppa på honom det första jag gör när jag ser honom ;) Och provet visade sig vara som väntat, tyvärr; att man ska veta om det var fem eller sex, och vilken gubbe som sa vad. Suck!
Modin

2012-10-15 @ 22:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0