Dålig uppdatering

Här sitter jag och beklagar mig på att de bloggar jag läser inte uppdateras lika ofta som jag vill läsa inlägg, men samtidigt så är jag inte direkt bättre själv. Men uppdatera nu för bövelen! :))
 
Lisa och jag hänger i/på Gropen för första gången någonsin. Vi har mattedag. Lisa är duktig och räknar hela dagen. Jag skrev på strategirapporten fram till lunch, och nu efter lunch har jag hunnit med en tupplur, läst 4 sidor i boken, frusit, och nu skriver jag här. Just det, jag har kommit på att jag inte räknat uppgifter sedan halva föreläsning 5-uppgifterna. Kontrollskrivningen var efter föreläsning 7 och den gick ju jättebra tack vare alla gamla duggor som jag satt och gjorde innan. I torsdags hade vi föreläsning 9 och i morgon är det dags för nr 10. Bra regel: var frisk, det förenklar livet.
 
Så har jag ju haft besök i veckan! Maui heter hon och hon har huserat hemma hos mig. Hon har stundvis legat utslagen på sängen, stundvis sprungit som en galning över hela lägenheten. Det är nånting speciellt med innekatter.. någonting som inte riktigt går hela vägen fram i deras små söta huvuden. Kanske är det just ett sammanträffande för de två innekatter som jag har haft hand om, men ju fler innekatter jag träffar, desto säkrare blir jag i att jag aldrig vill ha innekatt. Det känns fel, själviskt, att man sätter egna behov före kattens - och så är det ju! Har man däremot en utekatt så har ju katten friheten att kunna gå ut och bättre få utlopp för sina instinkter, och katten skulle nog inte komma tillbaka om den inte trivdes (?), vilket ju får en att tro, i alla fall, att det är en relation något mer på bådas villkor. Men Maui, ja, hon är ju söt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0