Trött och slut och glad midsommar!

"VARNING": ett inlägg mer för min skull än för nöjesläsning.

I söndags var jag och föräldrarna ut till Öbergs udde på en middagstur. Vi grillade kött och mumsade i oss. Jag nös nåt så otroligt och det kliade i gom och näsa. Sedan kom vi hem och såg avslutningen på Masters, och la oss sedan efter den vid 5-6-tiden på morgonen. Måndag vaknade jag igen redan på förmiddagen för jag hade så fruktansvärt ont i halsen, antingen för den för mig nya pollenpillersorten jag testade kvällen innan eller nässprayen som runnit ner i halsen eller annat. Skjutsade far till stan för han skulle vidare till Märsta, sedan for jag och köpte halstabletter och efter det hem och försökte sova. Det gick inget vidare dessvärre. Blev te med mor på kvällen innan sovdags igen, tog då även ett till pollenpiller, men nu en Kestine, som jag jämt använt tidigare. Nässpray på det så kunde jag sova gott sen. I dag tisdag har jag vandrat runt (hemma) trött och slut, det känns som en förkylning förutom att jag inte känner mig förkyld. Jag får hostreflexer och hostar men det låter mest patetiskt för det är trötta hostningar och det finns inget att hosta upp.

I morgon hoppas jag vara bra igen för då har jag tänkt åka upp till farmor i Östersund och vara där till fredag då jag åker till mormor och är där med släkten. Farmor har gått och brutit foten nu efter att hon brutit armen, så får se om hon orkar åka med... Orkar hon och vill så får hon väl. 92 år va.

Efter midsommar drar jag ner till Stockholm för att träffa Jose Antonio med flickvän (?) och Samu/Samuel som båda kommer till Sverige samma dag. Jag känner båda men de känner inte varandra, kan bli kul! Har pratat med Christian också så kan bli riktigt spanskt och trevligt även om vi väl får försöka hålla det väldigt svenskt för deras skull.

Jag funderar på om jag ska packa för att eventuellt resa vidare någonstans efter det, men så har jag ju dessvärre tandläkartid bokad 4:e juli, och efter det är det Gatufesten och... sen är det ju typ mitten på juli. Fyfan. Rastlös blir jag. Så blir det ingen uppdatering här har jag nog hittat på något. GLAD MIDSOMMAR!

Kommentarer

Postat av: Jonas

Usch och fy för allergi, jag ligger hemma med precis samma symptom! Inte blir man piggare av att läsa pollenprognosen som säger höga eller mycket höga halter av gräspollen :/

Hoppas att du får ordning på det i alla fall, så att du kan fira midsommar något sånär ordentligt i alla fall! :)

Svar: Nu testar jag den nya kommentarfunktionen, och fungerar det borde du få mail om att jag svarat på din kommentar! ;-)
Tack detsamma, så här kan man ju inte hålla på när det är finväder! Det är ju typiskt oss svenskar, ska ha kallt halva året och när det blir varmt så kan vi inte gå ut för vi inte tål gräset - ironi! :P
Modin

2012-06-20 @ 10:37:00
Postat av: Jonas

Den fungerade ju alldeles utmärkt. Tänk att blogg.se har utvecklat en sån funktion :)
Nej, det är väldigt tråkigt tycker jag. Vad är det för spännande mediciner du har? Kestine har jag aldrig provat..

Svar: Javisst vettu! :)
Kestine är det som funkar bäst för mig, det är ett litet piller. :)
Modin

2012-06-20 @ 13:59:29
Postat av: Jonas

Okej, får kanske prova med det då. Tar redan tabletter, men de heter Cetirizin. Försöker hitta någon tablett man inte blir så fruktansvärt trött av, det är väl det värsta egentligen..

2012-06-21 @ 00:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0