En sådan vecka

Äntligen fredag! Jag har varit otroligt trött den här veckan, i början av veckan drabbades jag av någon sorts lamslående trötthet som resulterade i huvudvärk och en önskan att bara stänga av huvudet (sova) i två dagar. Kaffe hjälper inte. Jag har varit med om en sådan trötthet en gång tidigare, och det var även den gången i direkt anslutning till en flygning. Den gången hade jag varit hemma i Sverige i några hektiska dagar i slutet av januari 2010, och åkte sedan med en vän tillbaka till Gran Canaria med buss till Arlanda under natten och sedan flyg till ön på förmiddagen. Jag sov både på bussen och på flyget vilket då kan tänkas borde ha varit nog, men icke! Väl framme på rummet tog jag mig en tupplur som varade i många timmar och tydligen var jag okontaktbar. Framåt 8 på kvällen fick han liv i mig och då kunde vi gå iväg och äta.Tröttheten var kvar även dagen efter men då var jag tvungen att jobba så fick så lov att hålla mig vaken.
 
Måndagen var en väldgt icke-produktiv dag som började med att jag inte orkade ta mig upp till föreläsningen vid 10. Det enda jag hade att göra den dagen var att renskriva en uppgift i optimering, och sedan lämna in det före deadline tisdag 07:00. Sköt upp det ganska rejält så hann prata med Ákos och säga godnatt till honom, och spela lite Ordjakten på ungerska innan jag satte igång. Tror det heter Ordjakten på svenska i alla fall.. Szókirákós heter det på ungerska. Man ska leta ord i en 4x4-ruta och får poäng för hur långa ord man hittar. Uppgiften gick snabbt när jag väl börjat men klockan var sen och tröttheten gjorde att jag inte orkade gå iväg, så jag satte min moskéväckarklocka på strax efter 06:00 i stället, och så somnade jag.
 
Klockan ringde tidigt på tisdagsmorgonen och jag klev upp och traskade iväg, det var kallt i luften och knappt någon snö på backen men det började snöa under min "långa" 4-minuters promenad till skolan. 20 i 7 låg inlämningen i kursfacket, och jag styrde kosan mot Ica för att köpa med mig mjölk och fil vilket jag inte hunnit köpa sedan jag kom hem från Ungern. Dock öppnar Ica först 07:00 så där stod jag och funderade på vad att göra... Gå hem eller vänta. Mjölk är ju gott så att gå hem var lätt uteslutet. Så, jag bestämde mig för att ta en promenad under tiden, för att stå still och vänta var det för kyligt för. Upp (ner) till Norr tull och vidare till kyrkan vid Folkparken och sedan tillbaka till Ica som då var öppet. Köpte det jag skulle ha och gick sedan hem och la mig och somnade strax efter en kortare chatt med Ákos som just vaknat i Arvidsjaur. Även denna dag var det en föreläsning klockan 10:00 som jag inte kunde ta mig upp till. Helt hopplöst. Somnade om på stört efter att ha lyckats stänga av moskén. Sedan lyckades jag som av en händelse vakna till 5 i 1 lagom nog till att gå iväg till min träff med Jonas kvart över 1 för att göra färdigt miniprojekt 2 i optimeringen. På kvällen sedan hade vi hovis-kick-off hemma hos Piia. Gott med tacos och trevligt sällskap! Framåt slutet sedan kände jag mig dock väldigt febrig och slut men när vi sedan bröt upp och gjorde kväll vid 11 och jag gick hem igen så kändes det mycket bättre.
 
Onsdagen, torsdagen och fredagen gick sedan väldigt snabbt med lagom mängd inlämningsuppgifter och labbar och projekt som skulle göras för mitt trötta jag. Kände mig lagom återhämtad efter all sömn. Sedan helg och ännu mer chill. Bara tagga för nästa vecka med Nobelefterfest, deadlines och Far och flyg(led)-sittning! Sköööönt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0