Livet äro olika för oss alla

Haha, tänk så olika livsstilar det finns ändå! Jag sitter just och berättar för min amigo Heri att jag har varit ledig i dag. Jag träffade honom på Gran Canaria, han var där på ett utbytesår på universitetet, kommer ursprungligen från Mexico där han arbetar som arkitekt i dag. Men i alla fall, han frågade mig om jag var ut idag, "y saliste hoy o algo?".

...

Jag började förklara för honom, vilket han vet, att jag bor i Arvidsjaur i norra Sverige, och att det är måndag och då kan man glömma att gå ut i stort sett, för det finns ingenstans att gå.

Hans svar:
- jajaja enserio? haha, skojar du?
- pero pk no hay ningun lugar? men varför finns det inget ställe?
- cierran los lunes o ke har de stängt på måndagar eller vad?

Mitt svar:
- abren los sabados!!! y a veces tambien los viernes ;) de öppnar lördagar!!! och ibland har de även öppet på fredagar ;)

Kommentarer

Postat av: Anders

oj hej, du finns liksom. Det var längesen :) Vet du, jag älskar att hahaha är jajaja på spanska. Fattar du hur lång tid det tog för mig att förstå det? Såg liksom framför mig hur min kollega Daniel jajaja:ade mig på svenska och kände mig lite ledsen ;)


Url: http://envalross.blogg.se/

2011-11-15 @ 23:39:43
Postat av: Maria

Haha japp, jag tänker, alltså finns jag! Eller? Jo, jag var förvirrad över det där ett tag jag med, det blir som en "aja"-upplevelse när man kommer på det ;)


Url: http://bouya.blogg.se/

2011-11-17 @ 12:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0