Jeeeeeesus

Jag förstår inte varför allt ska behöva vara en diskussion jämt. Om jag har beställt en tröja via en vän, tröjan har kommit, vännen är någon gång snart på väg hem; är det då inte okej för mig att sätta som "mål" att hämta min tröja? Jag är inte alls orubblig för andra idéer om någon nu skulle ha det, men det kom inget annat förslag den här gången. Om ingen har något emot det så är det väl bra att jag ska kunna hämta min tröja så jag har den nu innan jag far hemåt och är borta i en vecka? Eller har jag fattat det helt fel? Om nu sedan någon annan inte velat följa med och hämta denna tröja så är det väl helt upp till den personen att fatta ett eget beslut att gå någon annanstans alt. gå hem, ergo det är inte på mitt ansvar att alla ska bli nöjda.

Att sedan då komma och säga att kvinnor mer än män vill ha sin vilja igenom, det kan jag inte hålla med om. Kanske - vilket det har kommit väldigt många teorier om tidigare från samma håll - att kvinnor i ett förhållande är mer picky och vill ha saker gjorda på sitt sätt osv, men jag har inte satt mig in tillräckligt i det för att kunna dra en slutsats. Hur som haver involverade inte min tröjjakt att jag ingick i en närmare relation med någon som jag där skulle styra och ställa med bara för att få min vilja igenom. Och handlar inte mycket feminism idag om att kvinnor också ska förstå 'vill du något - så go get it, sitt inte på arslet och vänta på att någon ska ge det till dig!' vilket väl i alla fall jag kan tycka att män verkar jäkligt mycket bättre på i dagsläget? 

Jag tycker jag tidigare har varit alltför mycket att bara falla i linje och inte se till mig själv, men varför ska det vara så? Vem är jag här* för egentligen - jo, inte är det för någon som inte vill se att jag hämtar min tröja i alla fall. Jag är min viktigaste person. Får jag en dröm, ett mål, eller bara ett infall, då är det väl klart att jag ska kunna gå efter det om jag vill, för vill jag det så har jag (medvetet eller undermedvetet) valt bort andra eventuella alternativ för att fortsätta gå efter min dröm/mitt mål/infallet.

Passar det inte dig så passar det inte dig, men jag bor inte längre i en grotta helt beroende av andra och behöver därför inte heller samtycke från min flock.


* Här = på jorden

Kommentarer

Postat av: obstinat

Det är enkelt - du ska slippa diskutera.

2011-03-20 @ 14:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0