Tå vs. finger

Fredagen för en vecka sedan var jag hemma hos Sanna och pluggade inför tenta-p. Sov över, och sedan dagen efter då jeansen skulle på igen så sparkade jag såklart in i hennes stol när jag rätade ut benet. Långtån fick sig en rejäl smäll och ville göra ont i någon dag efteråt, utan att låta mig spänna den så särskilt mycket.

Nu har då tån gett med sig och gör inte lika ont längre. Men så igår så var det ju St Patrick's Day, och det firades med irländsk pub på Trappan med the Rubliners som kom dit och spelade, liksom under Irish pub i höstas. Liksom då, liksom nu, folk var lite väl benägna att vilja stå på borden, så Trappan har nu fyra färre stabila, hela bord. I en händelse då jag skulle hjälpa en här lämnad anonym person över ett bord, så tror jag att jag fick en smäll på handen, på tumleden. Bordet höll nämligen inte, och jag drogs med ner i fallet och tog emot mig med högerhanden, där jag nu har ont.

1 + 1 = 2, eller hur vad det nu?

Det dumma är förstås att jag inte känner av det annat än då jag håller i en penna och skriver. Hålla i en penna och skriva det gör man på tentor. Jag har tenta i morgon. Ergo jag kommer att behöva sitta och ha ont i tummen i fyra timmar, om jag inte får för mig att skriva med vänster vilket inte är helt omöjligt, dock tar det längre tid.

Nåja, knappa 14 timmar kvar. Dags att plugga järnet nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0