Ekonomiplugg. Eller?

Tänk, vilken dag! Jag har fått jättemycket gjort, känns det som! Absolut hög inre effektivitet, men kanske desto sämre yttre effektivitet, sämre måluppfyllelse. Började dagen med att, paff som jag var, pulsa i flera centimeter snö! Jomenvisst! Det snöade i natt! (förlåt för alla utropstecken, men det är så jag tänker orden!) Jag gick förbi la innerstada, kom på att jag lika gärna kunde svänga förbi på Hemtex och köpa gardinringar och veckbandslängdsgrejer till mina nya sammetsgardiner! Dumt nog hade jag inte med min 50 kronors rabattkupong som jag fick igår när jag blev medlem i Hemtexklubben i samband med att jag köpte gardinerna. Suck, liksom. Så jag gick hem för att hämta den. Knäppte en hel del kort på snön och allt omkring, det var fint ett tag, nu är det slask.

Jag gick förbi en prylbutik som ligger nära Gripen också, tänkte svänga förbi och köpa present till modern. Dessvärre öppnade butiken först 11, och det jag kollat ut såg inte ut att vara kvar. Butiken är på väg att stänga och har därför utförsäljning nu och 40 % rabatt på allt. Inte helt fel! Jag blev ytterst lockad att köpa ett västmärke i storlek jättestor, men öppettiderna hindrade mig.

För att fortsätta på båttemat så har jag nu målat naglarna och kan nu förhoppningsvis lättare navigera genom de oceaner av ekonomiska termer och begrepp som ännu ligger framför mig att lära mig till imorn. IMORN! Jag har tenta IMORN! Interesting... Har jag ens en susning om det här? Jo, förhoppningsvis tillräckligt.

Jag måste återvända till det här med vädret. Jag är lycklig över den snö som har kommit idag! Jag är förmodligen helt ensam på den här breddgraden om det, but does it look like I give a shit? Nä, för du ser mig inte. Jag behöver det här vita, och det är verkligen jätteskönt att få se lite mer vinter och ladda upp inför veckan hemma med jättemycket mer snö! Åh, som jag ska åka skidor! :D

Nåväl, ska man ge sig på pluggandet kanske. Jo. Lycka till till mig! Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0