En person jag vill träffa just nu

I dag har varit en dag av många känslor. Efter dagens industriföreläsning och engelskalektion kom jag hem till att i min inkorg finna svaret på min Familjeansökan. Familjen är KTS-sektionens fadderi som under nolle-p går runt med stora, svarta fluff och är coola. Familjen och alla andra som bidrog till att göra vårt nolle-p till vad det var underlättade för mig allt med att även mentalt komma in i att "binda upp mig" till Sverige och en utbildning i tre år. Jag hade två verkligen fantastiska veckor och Familjen var allas våra idoler. Självklart skulle jag söka. I mailet står det att jag tyvärr inte blivit antagen.

Besviken. Förbryllad. Lätt irriterad. Jag menar hej, Årets nolla ej antagen till Familjen 2011. Nog har herr General och fru Kassör sett till att få en gruppdynamik som de känner sig bekväma med, och jag tror absolut att hur nu Familjen än ser ut till slut så kommer det bli en bra Familj. Men ni vet, känslorna som dyker upp när man blivit fråntagen en dröm, som det ändå varit. Man känner sig uppgiven.
Så börjar man bearbeta känslorna och den nyfunna fritiden som kommit åter. Fadderisterna arbetar och förbereder sig inför nolle-p även över sommaren och då jag nu inte behöver boka upp mig för sommaren har jag helt plötsligt tre månader fria att planera! Jag har redan satt igång att lätt planera för vårt årliga seglingsläger där hemma i byn, och tankarna har rullat igång om att söka jobb den resterande tiden på Malins hotell i Cala Bona, Mallorca.

Malin. Min underbara vän från Gran Canaria. Hon och jag, lika galna båda två! Vi jobbade i samma reception och klickade på en gång, och som vi haft roligt! Det skulle vara jättekul att på en och samma gång få återse min kära Malin, mitt kära Spanien och prata min kära spanska. Malin har för tillfället "en ledig vinter" med jobb i Finland där hon åter träffar sin familj och sina vänner, men jag är väldigt säker på att hon åker tillbaka till Mallorca till sommaren, då Mallorca är hennes ö lika mycket som Gran Canaria är min. Typiskt att vi inte kunde ha valt samma ö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0