En bild + 10 fakta om mig!

Jag läser Flygtrafik och logistik vid Linköpings universitet i Norrköping. Jag vill jobba med flyg!
Jag håller på att flytta ifrån min första ”lägenhet” (eget rum, delat kök) för att bo med mina vänner André och David i en trea.
Jag bodde på Gran Canaria i vintras i fem månader. Där jobbade jag på ett hotell och utvecklade min spanska till att kunna tala flytande.
Gran Canaria är ”min ö” och har varit det sedan jag var åtta år gammal.
Jag känner mig ibland frustrerad över att vara i Sverige. Jag är här för jag vill ha en utbildning, och den här linjen är i det närmaste perfekt för mig och det jag vill göra. Norrköping har dock tagit väl hand om mig.
Jag älskar att åka skidor! Jag tror jag kommer behöva kombinera Spanien och skidorna med att bo i Pyrenéerna eller liknande framöver. Jag var aktiv i skidklubb när jag var yngre men nu åker jag mest runt som en glad idiot!
Jag har egentligen en innerlig önskan om att bli riktigt bra att åka skidor. Jag skulle väldigt gärna göra det ”Snygg-Erik” gör just nu, tränar för Mitt liv som Hellner som går i SVT. Åh, så lycklig jag skulle vara om jag fick göra det!
Jag är oföretagsam. Det finns en hel del saker som jag vill göra – men jag gör det inte. Varför? Lathet. Oföretagsamhet. Jag sitter av äckligt mycket tid. Nu har jag i alla fall kommit till den insikten, kanske bättrar jag mig hädanefter.
Nu borde jag väl vara lite positiv också kanske. Jag är rätt smart av mig, ibland åtminstone. Jag har jämt haft lätt för mig i skolan, kanske är det lite därifrån min lathet kommer – jag har egentligen aldrig behövt kämpa för mina betyg eller för att lära mig. Jag har jämt haft toppbetyg och gick ut gymnasiet med 22.5 i meritvärde (20.0 snitt + 2.5 ”bonuspoäng”). Det är jag bra stolt över!
Sista året i gymnasiet bestämde jag mig för att välja bort Fysik B, en kurs som jag valt till mitt individuella val. I stället läste jag Dans A. Det var det bästa jag gjorde under hela gymnasiet! Det var jag och fyra (från början fem) estetettor som dansade främst jazz, balett och modern dans. Slutproduktionen var riktigt rolig att vara med på, en hel vecka med dansföreställningar, shit, vilken grej liksom! Jag ser verkligen tillbaka på tiden med dessa tjejer med ett leende på läpparna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0