Mina mål/drömmar/önskningar

Hej igen. Det drog in lite bloggtorka i och med att jag blev så sjuk, men nu är jag tillbaka! Igår kom mor och far förbi några timmar med mitt piano och lite andra grejer, så nu kan jag spela piano och ha mig bäst jag vill här i lägenheten - det är ett elektriskt piano så det går att stoppa in hörlurar för att skona omgivningen, don't worry.

Dagarna passerar snabbare än snabbast och snön försvinner i samma takt. För att tillfredsställa mitt åka-skidor-behov och för att få en bra uppladdning till min kommande skidskyttegolftävling* planerar jag nu ett skidläger i vecka 12. Än så länge verkar jag få med mig Torsten och en Erik Magnusson, eventuellt några till. Jag sitter och kollar runt på stugor i Storhogna där jag var med familjen under sportlovet -09, helt underbart! Tänk er en hel vecka med bara träning, skidor, snö och folk som är lika inriktade på det som en själv! :D Så, det kan man väl se som en stark önskan, en dröm och ett kortsiktigt mål. Där fick jag in allt! ;)

Skulle man dock se på ett lite längre perspektiv så har jag väl ändå som mål att återvända till mitt kära Spanien någon dag. Hur ska detta gå nu då, jag som är så galen i att åka skidor? Nå, antingen får jag väl skaffa mig en stuga att semestra till under vinterhalvåret, eller så får jag kanske se mig själv bo på la península (Spanska halvön) där de får lite mer snö än nere på Kanarieöarna. Pyrenéerna vore nog inte helt fel, förutom att de kanske pratar lite för mycket catalán...

Det här var nog egentligen långt ifrån en bråkdel av alla mål, drömmar och önskningar som kommer och går i mitt liv, men jag känner för att gå vidare från den här punkten nu. Eventuellt sätter jag mig kanske ner och skriver en fortsättning en annan gång.


*Skidskyttegolftävling, se det som skidskytte fast med den skillnaden att man istället för att åka runt med en bössa och skjuta ner tavlor så åker man runt med en golfklubba och chippar fem bollar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0