Hemma och sjuk

Jag kom hem från Mallorca för en halv vecka sedan, tråkigt att lämna Spanien ännu en gång. Det var trevligt att träffa Malin och alla de andra från Sunprime igen, det var som om ingen tid passerat sedan senast. Vi gjorde en del utflykter: cyklade till Porto Cristo; for på marknad i Manacor; hyrde bil och for runt ön ena dagen, och andra dagen for vi först till marknaden i Inka och fyndade en hel del och sedan till Palma och gick runt i katedralen och sen på shoppinggatorna. Jag for dessutom runt med en av alla dessa turistbåtar och kollade på grottorna kring Porto Cristo.

Nu, min vana trogen, har jag blivit sjuk. Förhoppningsvis bara några dagar till så jag är frisk när mamma och jag åker till Frankrike. För några dagar sedan ringde de från resebyrån och berättade att hotellet vi bokat i Lorient inte längre var tillgängligt då resebyrån inte längre jobbar med den hotellkedjan, eller något i den stilen åtminstone. Det närmaste hotellet de hade tillgängligt ligger 2 mil bort. Mamma och jag gick in på couchsurfing och sökte på Lorient. Vi hittade två lämpliga användare och skickade förfrågan, och några timmar senare hade vi en familj att bo hos! Ska bli hur kul som helst! :)

Jag börjar ladda inför Norrköping nu! Har en lägenhet på 15 kvm, eget badrum, delad kök. Har nära till campus och har ett hotell inte alltför långt bort som jag kan gå till och söka extrajobb på när jag kommit in i livet därnere.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0