Soptunnan

Igår - söndags - drog vi upp soptunnan till vägen. Fel vecka. Det uppmärksammades och gillades uppenbarligen inte av resten av byn. Mamma stod i köket och hörde en kraftig smäll utifrån vägen, och såg sedan något svart fara förbi åt vänster, lätt skymt av häcken. Hon trodde det var Lodis - katten - och gick ut och ropade efter honom. Då såg hon att soptunnan låg på uppfarten. Hon berättade det för mig och jag gick ut för att resa upp den igen. Jag fann den i det här skicket, cirka fyra meter från där den varit.


Här ligger soptunnan. Med endast ett hjul.


Då jag reste upp tunnan märkte jag att den saknade ett hjul. Jag kikade runt mig men fann det ingenstans, så jag gick och kikade längs vägen. En bit bort hittade jag det. En bit på cirka 60 meter, till vänster sett från huset. Det var alltså hjulet som mamma hade sett rulla bakom häcken.


Hjulet. Följ vägen med ögonen och du ser kanske en röd pil.
Dit hade hjulet rullat.


Men nu. Till the million-dollar-question. Vad var det som hade hänt egentligen? Hade en plötslig, lokal, kraftig vindpust vält omkull tunnan? Eller var det någon som avsiktligen korsade vägbanan och körde på vår soptunna? Kommer vi någonsin få veta sanningen om vad som hänt? Det är frågor vi ställer oss idag.


Fakta

  • Det hördes en kraftig smäll

  • Soptunnan återfanns fyra meter från ursprungsplatsen

  • Ena hjulet återfanns cirka 60 meter från ursprungsplatsen

  • Soptunnan stod på vänster sida av vägen sett i färdriktningen

  • Soptunnan har nu en stor spricka på framsidan:


Soptunnan och sprickan.


Vet DU vad som har hänt? Såg du attacken eller kanske en misstänkt bil köra fort genom Sveaplan? Tveka inte att kontakta oss och ge oss tips! Allt för soptunnan!


Kommentarer

Postat av: Guds gåva till mänskligheten

Jag har en liten kompletterande fråga till faktadelen, vad är soptunnans syn på saken? För vad jag kan läsa utav faktan så har inte soptunnan fått ge sin syn på händelsen. Soptunnan har ju en väldigt viktig roll i det hela...


Url: http://www.his.se

2009-09-22 @ 16:11:53
Postat av: Modajn

Du har så rätt så rätt, dock är soptunnan fortfarande i chock efter händelsen men kan förhoppningsvis snart tala ut om det.


Url: http://bouya.blogg.se/

2009-09-22 @ 16:28:41
Postat av: Guds gåva till mänskligheten

Har soptunnan fått hjälp med att bearbeta hela situationen och så då? :O för görs inte det korrekt så vet man aldrig vilka konsekvenser det får för den :/

2009-09-22 @ 22:49:34
Postat av: Modajn

Jadå, den har kontakt nu med "Stödgruppen för antagligen påkörda soptunnor" som den så fint heter, och vad jag hört har den fått bra stöd där.. i stödgruppen.


Url: http://bouya.blogg.se/

2009-09-23 @ 23:05:47
Postat av: Guds gåva till mänskligheten

Ja det är väldigt bra människor som jobbar med den gruppen har jag hört :)

2009-09-24 @ 22:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0