Bilder från båtturerna

Igår afton var jag, far, mor och mormor ute på kryssning med Ådalen III uppför Ångermanälven. Det var en härlig tur med god mat och härlig underhållning av Johan Trubadur. Det fanns en del bekanta ansikten med på båten, bland andra Mamma Cedermark, aka Kicki :) Men jaja. Bilder!



Försök till att fånga solnedgången på bild. Den var ännu vackrare i verkligheten, mer röd. Men helt okej bild för att vara tagen med mobilen :p



Höga Kusten-bron by night.




Idag var vi ute med båt igen, men med en lite mindre och långsammare båt: vår segelbåt. Med i båten var också Björn (också SSRS-människa) med barnen Felicia, 7, och Felix, 5. Vi for ut till Kattskär och träffade andra familjer från Fagervikshamnen. Det var som en liten get-together sista helgen för året (upptagning nästa helg), och hur perfekt har den inte varit då!? Sol hela dagen, lagom vind och bara underbart :D



Ny pyramid i Tynderösundet. Strax innan var vi och nafsade på botten ;)



Mormor i mina solglasögon som hon blev förtjust i och ville testa, och dagens matros med far och min far (med halvt huvud).



Sälsten knappt synlig i förgrunden, Alnön i bakgrunden. En säl fick vi se sticka upp sitt huvud ur det spegelblanka vattnet ikväll.


Kvällen avslutades för min del med ett utvärderingsmöte av årets seglarskola. För att ge en ytterst kortfattad sammanfattning: Jag ska få åka på en utbildning för att bli "riktig" ungdomsledare, en utbildning som är godkänd inte bara inom seglingen utan även bland resten av idrottsvärlden (nöjd!), och att det blir en seglarskola även 2010.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0