Wtf!?

Nätverkskort i all ära, men nu är jag förbryllad! Jag har varit utan internet sedan i söndags - dagen då hela området drabbades av korta strömavbrott på grund av problem på en fabrik i Sundsvall - men har lyckligtvis kunnat sitta vid pappas dator eftersom han varit iväg och jobbat. Men förut idag gjorde han och jag en problemsökning och kom fram till att det måste vara nätverkskortet som lagt av i min dator, eftersom jag varken hade internet eller kontakt med vårt lokala nätverk trots byte av nätverkssladd. Jahapp, tänkte vi och letade efter billiga nätverkskort på olika butiker. 125,- ..117,- ..99,-! När jag sedan kom tillbaka hit till pappas dator var jag utloggad från windows messenger (fint program det). Loggade in igen och tänkte inte mer på det.


Timmar gick och min mobil fick slut på batteri vilket fick mig att dra mig neråt igen för att hämta mobilladdaren. Märkte att jag glömt datorn igång (svårt att missa med det ljud den för) och tänkte därför stänga av den. Skärmen gick ur sparläget och över skrivbordet ser jag en massa msn-konversationer med meddelanden som skickats medan jag varit offline. Men jag var offline.. så jag klickade på logga in ... och loggades in. JAA! Jag hade fått tillbaka internet!!! Min dator hade loggat ut mig på pappas dator, och jag hade sedan loggat ur mig på min dator på jag loggade in igen på pappas dator. Herreje.


Jag gick upp och sa till pappa:


- Du, det blir billigt imorn!


- Vadårå? svarade han.


- Jag har internet nu! ... Undrar vad felet var!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0