Sjuk sjuk

Sjuk som jag är menar alltså att jag är sjuk fysiskt-sjuk, inte sjuk galet-sjuk vilket man skulle kunna tro. Men inte den här gången. I dag var en så konstig dag att jag klev upp halv elva, gick och duschade och sen när jag hade duschat klart och börjat klä på mig så kände jag mig varm och febrig. Bara sådär. Jahapp, tänkte jag och kollade tempen. Och ja, feber. Så då fick jag ställa in min playdate och mysa in mig i filtar i stället.


På eftermiddagen ringde pappsen och bad mig gå och köpa glass från glassbilen. Sagt och gjort, så var jag ute på en promenad i den kyliga eftermiddagsluften med mössa och vantar och hela köret. Det var lite mysigt. Har inte tagit av mig mössan sedan dess, den är härlig.


Mamma ordinerade mig via pappa att dricka mycket, så pappa hämtade en Norrlands Guld. I don't mind, så nu sitter jag och dricker öl i mitt sjuka tillstånd.


Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0