Live-uppdatering från en räddningsaktion

Jag och pappsen är för tillfället på ett ungefär mellan Gistaholmarna och Söråker, i höjd med en tänkt linje mellan Fagervik och Åstön som skär linjen däremellan. Man fattar precis. Se det så här: vi är ute i båten i Klingerfjärden.. Havet, alltså.


Vi har havererat. Och nu blir vi bogserade.


Okej då. Vi har inte havererat, men vi blir bogserade. SSRS fick sig en fin idé att de ville testa bogsering ikväll och då fick vi så lov att fara ut och leka nödställda. Sånt man gör, liksom.


Kan berätta att det inte är så fruktansvärt varmt ute. Vi ser vår andedräkt och till råga på det har jag kollat vattentemperaturen också: 12.5C. Varmt det, förra gången jag kollade var det 11,7 men nu är det ju nästan så man kan bada! .. Icke. Inte badkrukan inte.


Kokar vatten nu gör jag också. Tror pappa har fått en fix idé om att han ska bjuda alla på kaffe. Fast vi har inte så mycket kaffe.. Kanske ska dricka silverte utan mjölk. Vi får se.


Nu är vi på väg tillbaka in i hamn. Vi har en sjöräddare ombord så det verkar som att SSRS-båten också går dit, om inte annat så har de övergett honom. Hehe.


Ja, nu är vi inne i hamn och nästan alla dricker kaffe - det för att två inte ville ha, inte för att det inte räckte. Det är djupa diskussioner här inne nu, SSRS-besättningen jobbade inte som ett team ikväll, tycker de. Men de lyckades rädda oss ändå, så tack och lov för sjöräddningen. Hasta la vista, baby.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0