Det blåser!

Ja, inte just nu.. Nu är det vindstilla och 4.5 grader celsius ute, men tidigare i veckan blåste det som tusan! Som i måndags då jag var till stan på årlig linskontroll, där jag för övrigt fick ett par linser för att testa. Visst blåste det väl en hel del när jag for in, men när jag var klar satt jag i bilen på parkeringen bakom Kulturmagasinet och pratade med pappa i mobilen då det helt plötsligt verkligen började blåsa! Jag kunde nästan se vindväggen komma emot mig och när den nått fram till mig skakade hela bilen!


Väl hemma inspekterade jag uteplatsen. Stol och bordar (aka bord och stolar) stod verkligen inte på plattorna, utan alltihopa var på väg in i häcken!


   

Pappa informerade mig om att Brämön hade haft en toppnotering på 22-23 m/s och ett snitt på ungefär 15-16 m/s. Gränsen för kuling ligger vid 14-15 m/s och storm vid 24-25 m/s! Yiiiiihaaa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0