Simple Swedish och hala backar

Igår var vi upp till mormor över dagen och träffade henne och min kusin Helena som är där på besök från London. Vädret igår regnade bort den lilla mängd snö som faktiskt stannat kvar på marken, och väglaget var HALT på vägen mellan E14 och Gråssjön. Eftersom vi hämtade Per i stan på vägen så blev det E14, annars hade nog 86:an varit ett bra val för det finns inte lika långa, branta backar där!


Vi var alltså på väg uppför en väldigt lång, brant backe
då fästet inte riktigt var på topp längre. När bilen spinner loss även på högsta växeln är det tungt.. Pappa växlade ner och sen var det nog bara 500 meter kvar när han började köra sick-sack över vägen för att plana ut det lite, men det var för halt! Så då skickade han ut oss för att sätta oss på varsitt framhjul, och eftersom vi var tre så gick jag längs vägen istället och tittade på denna väldigt roliga syn: mamma och Per sitter på motorhuven på varsin sida och pappa kör! Typiskt nog lämnade jag både kamera och mobil kvar i bilen när jag klev ut, det hade blivit en fin bild. Men bilden gick framåt i alla fall! Ironiskt nog när vi hade minskat ner avståndet till krönet med lite över hundra meter så kom sandbilen.


Så till klippet då! Min avlägsne släkting Warren med fru Dorothy, bosatta i Sacramento, California, skickade mig en länk till det här klippet. Det är så snyggt gjort och det får säkert svenskan att verka väldigt enkel.. Not! ;)





"We say choice a lot more often than we say whale in Sweden"

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0