D-day is closing in on us...

Snart är den här, studentdagen.

Veckan innan sista veckan... Förra helgen var solig och varm, och redan på torsdagen började nöjena med bal på 'slottet' Bergeforsparken, en lyckad kväll. På fredagen var det dags för brännboll för alla pigga( .. ) studenter. Te3 vann, congratz! Sen på eftermiddagen invigde jag volleybollplanen med mina vänner skidåkarna och Carola, medan Emil höll sig på sidan och njöt i solen. Efteråt firade jag, Carola och Patrik segern (hehe) med mjukglass i stora lass, åtminstone för fröken Carola som fick en gigantisk strut. På kvällen var vi hos Anton där vi såg på tv och som så ofta annars lekte orkester med alla hans instrument. Vid tvåtiden blev det en underbart härlig halvtimmes promenad hem under den ljusa sommarhimlen. Såg rådjur och en igelkott också.

På lördagen tog jag mig en välbehövd sovmorgon. Hämtade Anton med motorcykeln och for till Patrik där han och Emil redan satt ute på verandan i solen. Vi mumsade milkshake, lirade lite golf runt gården, Anton badade i älven (jag vände efter en meter, det var ju kallt!), och vi åt honungsmelon (jo, jag med). Anton et moi blev kvar på middag och halva natten. Sen skulle jag skjutsa hem Anton men vi tog en sväng till Åstön i stället. Efter några timmars ältande badade vi faktiskt. VI. I MAJ. Jag vurpade i på en hal sten, det var mycket tjusigt ;)

Mors dag. Mr Andersson and me ordnade med baguette-fika åt våra mödrar som spelade golftävling. Kycklingklägg, sallad och paprika. Yummie.

Första juni. Tio dagar kvar. Många premiärer idag! Tog motorcykeln till skolan, var på golfträning och började spela gitarr!

Andra juni. Nio dagar kvar. Grillade på kvällen med Jenny och Linnea.

Tredje juni. Åtta dagar kvar. Politikerdag. Jonatan m.fl. på skolan (t.ex. Mona Sahlin ;p) !

Fjärde juni. Sju dagar kvar. Såg teaterfolkets 'föreställning' på estraden, var ut och hurtade med Jenny efteråt, vi var så duktiga så!

Femte juni. Sex dagar kvar. Städat ur skåpet. Nu är det öppet och tomt, förutom en kaffekopp. Hittat en massa böcker som låg gömda också, hehe. Dans på kvällen, körde "Hajen" på Naturlivsföreningens (?) 100-årsfirande ute på Deltat. Sen till PA för skateboardåkande och extreme krocket. Jag vann inte.

Sjätte juni, Svenska flaggans dag. Fem dagar kvar. Golf, fotboll, Hipp hipp och gitarrspelande. Inte helt fel.

Sjunde juni. Idag. Fyra dagar kvar. Har varit på badhuset och tippat jolle idag, var förberedelsedag inför seglarlägret som jag är ledare på. Barnen hoppade ur båten innan den tippat ens, hehe. Sitter för tillfället och ser på Franska öppna-finalen, Söderling vs Federer! Hällregn där, solsken här. För tillfället är Federer ett game från två set, men det står 6-5 så det är åtminstone lite jämnare nu än i förra setet! När det här är slut ska jag iväg och rösta, och sedan till Jenny och hurta idag med.


En måndag, en tisdag, en onsdag och sedan en torsdag. Sen går jag inte längre på gymnasiet.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0