Lämnat Gävle!

Jag och Patrikarna har, som rubriken lyder, lämnat Gävle. Antalet personer i bussen fördubblades i och med det här stoppet. Busschauffören höll för andra gången idag sitt tal om var toaletten finns, att vi nu ska åka raka vägen till Stockholm (via Uppsala och Tierp) och att om vi har några frågor så sitter han där framme - förhoppningsvis. Det skämtet var mer lyckat första gången.

Patrik sitter och leker med sin ukulele, som då han inte använder den ligger i ett gult fodral i hans gröna Heineken-kylväska. Den andra Patrik PA sitter och lyssnar på musik och fyller sitt pyttelilla anteckningsblock med just anteckningar. Det är nog slut redan i Berlin.

Nu dog musiken. Det var nog mitt fel, jag bad pojken byta låt för det blev ganska utdraget med samma fyra ackord om och om och om igen och det med en ukuleles lätt vassa ljud. Oh well. Han hinner spela mer sen. :)

Förstår kineser och japaner varandra? Dagens fråga, ställd av PA. Jag har ingen aning. Har du? Vilket språk skulle du välja att läsa av dem? Why?

Nu ska jag försöka sova tror jag, men det är ganska hårda säten så är svårt att hitta nåt bekvämt sätt att sitta. Jag kan inte räkna på fingrarna alla de gånger min vänster skinka varit på väg att bli bortdomnad på den här korta tiden. Förhoppningsvis har jag lite känsel kvar när vi kliver av i Stockholm.

Jag börjar tro att alla år av uppsatsskrivande lämnat ett psykiskt spår. Titt på all den här text jag skrivit nu, det hade nog inte blivit om jag suttit vid en dator medan sms-tummarna flyter på av sig själva, haha.

Nej, nu är vi i Tierp! Patrikarna har sovit lite medan jag skrivit allt det här. Ska passa på jag med.

Ta tillvara på idag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0