Tvärtomväder

Tisdag 15 december och jag och pappa har varit ute och gått i ett i snitt 27-gradigt, soligt Las Palmas. Vi har varit och gått till socialförsäkringskontoret och skaffat mig ett socialförsäkringsnummer vilket jag inte kan få kontrakt utan, tydligen. Så nu har jag det, gick skitfort. Sen tog vi en sväng in i El Corte Inglés och kollade lite på mobilkort bland annat. Gick dessutom bort till Las Arenas och sprang in på H&M och Stradivarius och handlande lite, lika bra att passa på när man är här liksom. Det blev en väldigt lång dag, tyvärr hade inte pappa på sig stegräknaren så vi vet inte just hur lång den var.

Kvällen spenderades på restaurangen Grill nära argentinska restaurangen. Trevligt sällskap och väldigt god mat gjorde kvällen alldeles utmärkt. Att börja med sallad, bröd och ayioli och sedan fortsätta med gott kött till nån potatisspecialare och runda av med en cafe con leche plus lite flan, inte helt fel!


iPhones alltså, går ju inte att få bra bilder med dom inte! :P

Väderprognosen för morgondagen och fortsättningen ser mörk ut för sydsidan, medan det här på norr är soligt som sällan förr. Det var bra tajming på den här upp-resan åtminstone, jag har varit på rätt ställe för det soligaste vädret. Imorgon blir det till flygplatsen 11.15 och sedan fortsätta ännu en gång med en Ving-buss till Playa del Cura förhoppningsvis, blir billigast så. Sedan har jag jobb i alla fall fyra mornar på rad, yikes. Hoppas på lite variation till nästa vecka. Jag ska försöka få till kanske fyra fem dagar i rad kring den 27 januari också, farmor fyller 90 år då och det vore tråkigt att inte vara hemma då. Vi får se vad vi får till, känns som Manolo kan vara snäll med mig om jag väljer rätt tillfälle. Han kan ju inte säga att jag inte är ute i tid i alla fall!

Nej, nu är klockan tio över midnatt och linserna är för suddiga för att jag ska kunna ignorera tanken att jag är trött. Så nu går jag väl och lägger mig och hoppas på en bra morgondag :) Buenas noches!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0