Playa del Cura goes rainy

Jag är för tillfället i Las Palmas, kom hit idag efter att ha farit ifrån ett ytterst lätt duggregnande Playa del Cura (vilket var mer regn än jag känt på tre veckor där nere) till ett blötare Playa del Inglés för att söka nåt Social Seguridad - vilket inte gick för det kontoret var stängt - och sedan vidare hit till Las Palmas där solen sken riktigt varmt idag, härligt! Jag, pappa och Robert var iväg på Siesta och åt middag och vi kunde inte ha hittat nåt bättre ställe för kvällen, det var verkligen otroligt gott! Pappa och jag åt Chateaubriand och Robert nån flamberad Siesta-specialare. Köttet var så mört så det smälte i munnen, helt fantastiskt!

Igår var det utgång med SPA-flickorna och -pojken minus Petra. Det var ju Lucia igår och det var vi ju tvungna att fira, svenskar som vi är (alla utom Christian, men han får räknas som halvsvensk tack vare Karin :P). Jag var värsta norsk-magneten, jag hade fem norrmän efter mig under hela kvällen - heltokigt! Ny erfarenhet, haha. Vi var ute i Playa del Inglés och kom in på nån VIP-avdelning där vi fick två champagneflaskor gratis om alla beställde nåt, inte helt fel! Sedan drog vi halvvägs hem, till Puerto Rico, och var på Harley's tills de stängde och hittade fler norrmän... herregud alltså. Kjempeflott.

Tänkte jag skulle passa på att visa lite bilder, jag har ju laddat över litegrann i datorn nu så det är väl på sin plats. Just Playa del Cura är skitlitet, till och med Söråker är större - jisses alltså - men det finns en hel del att knäppa kort på i alla fall.


Mitt hotell vid stranden, Sunprime Riviera Beach & Spa


Halva Playa del Cura (resten ligger bakom udden som är mitt i bilden) sett från promenaden till Puerto Rico.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0