Fagervik

Min relativt nye syster-/brorson Lars hävdar att det är HAN och inte JAG som bor i det äkta Fagervik. Det råkar så vara att han bor i en förort till Fagervik kallad Köpenhamn(-sområdet, om man så vill). Hans område är nybyggt, endast ett par tiotal år gammalt om jag inte minns fel, medan min gata, den hedervärda Glödenvägen, byggdes kring 1908! Det finns dokumenterat i en bok om Fagerviks historia, den är läsvärd minsann!
Det må vara nog med årtal men det tveklösa beviset för att JAG och inte LARS bor i Fagervik är att man ser SKYLTEN "FAGERVIK" först när man passerat Lars hus med flera hundra meter då man far mot mig! Jag bor i Fagervik, Lars bor utanför. End of discussion.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0